december 26. csütörtök
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Aláírásgyűjtésbe kezdett Deutsch Tamás: elege van a polgárok megsarcolásából

Elege lett....


Kattints a hírhez tartozó címkékre:
Deutsch Tamás   Fidesz   Botrány   Politika   Aláírásgyűjtés   DK   Parkolás   Lakosság   Autó   Választások

Deutsch Tamás: A Fidesz-KDNP folytatja az aláírásgyűjtést az erzsébetvárosi polgárok „megsarcolása” ellen

A Fidesz továbbra is folytatja aláírásgyűjtését, hogy megakadályozza a VII. kerületi önkormányzat, vezetője Niedermüller Péter (DK), által végrehajtott „megsarcolásokat” – jelentette be hétfői budapesti sajtótájékoztatóján Deutsch Tamás, a Fidesz választókerületi elnöke és az erzsébetvárosi Fidesz elnöke. A politikus arról beszélt, hogy az önkormányzat által bevezetett drámai adóemelések, különösen a parkolási díjak növelése, mélyen felháborították a helyi lakosokat.

Az adóemelés hatásai

A sajtótájékoztatón Deutsch Tamás felidézte, hogy Erzsébetvárosban korábban az első személygépjárművet vásárló autósok számára ingyenes volt a parkolás. Ezt követően azonban a Demokratikus Koalíció (DK) vezette önkormányzat először egy 2200 forintos adminisztrációs díjat vezetett be, majd csaknem 40 ezer forintos éves parkolási díjat szabott ki a kerületiekre. További probléma, hogy egyes családok, akik nagyobb méretű autóval rendelkeznek, akár 72 ezer forintos éves parkolási díjat is kénytelenek fizetni.

„Megszarcolás” és politikai tiltakozás

A Fidesz-KDNP helyi vezetői szerint ez az intézkedés egyértelműen a lakosság „megsarcolásának” tekinthető. Deutsch Tamás elmondta, hogy pártja a lehető leghatározottabban tiltakozik az ilyen intézkedések ellen. Emlékeztetett arra is, hogy Niedermüller Péter polgármester saját budai otthonából az önkormányzat által biztosított autóval közlekedik, és ingyen parkolhat az önkormányzat épülete előtt.

A Fidesz tiltakozó akciója

Október 27-én a Fidesz elindította aláírásgyűjtő kampányát, amely online és személyes formában is zajlik, tiltakozva a kerületi lakosok ellen hozott újabb terheket, különösen a parkolási díj emelését. Deutsch Tamás hangsúlyozta, hogy a Fidesz-KDNP elutasítja, hogy a kampányt „civil kezdeményezésként” próbálják bemutatni.

Rendőri beavatkozás és törvénysértés

A politikus arról is beszélt, hogy a DK színeiben tevékenykedő Beregi Balázs kezdeményezésére a kerületi rendészet munkatársai erőszakosan felléptek két Fidesz-aktivista ellen, akik szórólapokat osztogattak és azokat gépkocsik szélvédőin helyezték el. A kiérkező rendőrök megállapították, hogy semmilyen törvénysértés nem történt, a rendészek mégis törvénytelenül cselekedtek, és ezt Deutsch Tamás „antidemokratikus eljárásnak” nevezte.

Politikai támadások és válasz

A kormánypártok folytatólagosan kritikát kaptak a baloldali sajtótól, akik azt állították, hogy a Fidesz „civil” álarc mögé bújtatta aláírásgyűjtését. Deutsch Tamás szerint ez a klasszikus baloldali, „kommunista tempó” és a legminősíthetetlenebb támadást jelentette a kormánypárti kezdeményezés ellen. A politikus kijelentette, hogy a Fidesz erzsébetvárosi szervezete továbbra is ellenáll a kerületi lakosokat sújtó „büntetőadóval” szemben, és folytatni fogja aláírásgyűjtését.

Szentkirályi Alexandra állásfoglalása

A sajtótájékoztatón Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője, a Fidesz budapesti elnöke is megszólalt, és hangsúlyozta, hogy a budapesti és erzsébetvárosi önkormányzatok „brutális sarcolással lehetetlenítenek el” minden parkolást a városban. A helyi parkolásra kivetett díjak mellett, amelyek a fővárosi inflációt meghaladják, a kormánypárti politikus szerint a helyi önkormányzatok nem hajtják végre a szükséges közlekedési fejlesztéseket.

P+R parkolók és közlekedési fejlesztés

Szentkirályi Alexandra hangsúlyozta, hogy a P+R parkolók létesítése és a kötöttpályás közlekedés fejlesztése helyett a helyi vezetés az emberekkel kívánja megfizettetni az elmaradt fejlesztéseket. Az emelt parkolási díjakat elfogadhatatlannak nevezte, és kijelentette, hogy a Fidesz-KDNP mindent megtesz annak érdekében, hogy valódi fejlesztések valósuljanak meg, nem pedig „sarcolás” a budapesti autósokkal szemben.

TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink