november 15. péntek
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Az egyik legnívósabb fesztiválon mondott beszédet Orbán Ráhel a mesterséges intelligenciáról



Kattints a hírhez tartozó címkékre:
                          

Orbán Ráhel: Az AI a jelen, nem a jövő

Orbán Ráhel, Magyarország miniszterelnökének lánya, a mesterséges intelligencia (AI) lelkes támogatója. Ezt a lelkesedést osztotta meg a hallgatósággal a csütörtöki Brandfestivalon, ahol a BDPST képviselőjeként tartott előadást az AI térhódításáról az idegenforgalmi szektorban. Előadása címe: „EQ vs. AI – az érzelmi és mesterséges intelligencia viszonya az idegenforgalmi szektorban” volt. Az eseményre a belépő 150 ezer forintba került, ami is mutatja, milyen komoly érdeklődés övezi az AI üzleti világra gyakorolt hatásait.

Az AI szerepe a szállodaiparban

Az előadás különlegessége volt, hogy Orbán Ráhel helyett egy AI-generálta videó indította a prezentációt, amely szinte megtévesztően hasonlított rá. A közönségnek azt is megjegyezte, hogy a videó „nem egy szokványos videó volt”, ezzel is hangsúlyozva a technológia fejlődésének mértékét. A valódi Orbán Ráhel ezt követően lépett színpadra, és arról beszélt, hogy a jelenlegi polikrízisek (járványok, háború) ellenére a verseny a szállodaiparban továbbra is kulcsfontosságú.

Az AI hasznos alkalmazásai

Orbán Ráhel bemutatta az AI szoftverek különféle alkalmazásait a szállodaiparban, kiemelve, hogy ő maga is különösen kedveli azokat a rendszereket, amelyek képesek eldönteni, mikor kell kitakarítani egy szobát. Ezek az intelligens rendszerek nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem az ügyfélélményt is javítják, hiszen a tiszta szobák és a zökkenőmentes szolgáltatások alapvető elvárások a vendégek részéről.

A Hotel Dorothea bemutatása

Az előadás csúcspontja a Hotel Dorothea bemutatása volt, amely a budapesti Vörösmarty tér közelében fog megnyílni 35 ezer négyzetméteren. Orbán Ráhel büszkén mesélt a hotel nevéről és a tervezett zöldterületekről, kiemelve a szálloda fenntarthatósági törekvéseit. A Hotel Dorothea a miniszterelnök családjának egyik legújabb büszkesége, és fontos szerepet fog játszani a budapesti szállodapiacon.

A Marriott és a japán példa

Orbán Ráhel előadása során a Marriott szállodaláncot is megemlítette, mint követendő példát. A Marriott csoport idén szerződést írt alá egy horvátországi luxushotel megépítésére, amely a Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozik. Orbán Ráhel maga is részt vett a Marriott egyes hoteljeinek brandingjében, így személyes tapasztalatai is alátámasztják a szállodalánc sikereit.

Egy japán hotel példáján keresztül rámutatott, hogy bár a robotok és az AI rendszerek sokszor költségesebbek, mint a humán munkaerő, hosszú távon mégis megtérülhetnek az automatizálás előnyei.

Zárszó és visszatérés az AI-hoz

Az előadás végén visszatért az AI-generálta Orbán Ráhel, aki japánul köszönt el a hallgatóságtól, ezzel is jelezve, hogy a mesterséges intelligencia nyelvi korlátokat is képes áthidalni.

Ki is Orbán Ráhel a szállodaiparban?

Orbán Ráhel ritkán lép a nyilvánosság elé, mégis jelentős befolyással bír a magyar turizmusra. Idén felkerült a magyar turizmus meghatározó szereplőinek top 50-es listájára, és a Forbes magazin márciusban megjelent listáján üzleti kategóriában a harmadik helyen áll. Márkakoncepciókat készített a Marriott szállodaláncnak, és férje, Tiborcz István cégével közösen több jelentős szálloda felvásárlását és üzemeltetését is irányítja.

Orbán Ráhel előadása a Brandfestivalon nemcsak az AI lehetőségeire hívta fel a figyelmet, hanem arra is, hogy a technológia fejlődése már most formálja a jövő turizmusát és szállodaiparát. Az AI által nyújtott megoldások nem a távoli jövő, hanem a jelen valósága, amely jelentős változásokat hozhat a szektorban.

Oldalunk legfelkapottabb bulvár hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Google keresési statisztika
Erre kerestek rá leggyakrabban a magyarok (+20.000 egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb közéleti hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb bulvár hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Google keresési statisztika
Erre kerestek rá leggyakrabban a magyarok (+20.000 egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb közéleti hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb bulvár hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Google keresési statisztika
Erre kerestek rá leggyakrabban a magyarok (+20.000 egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb közéleti hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)