november 23. szombat
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Botrány: Több mint 380 ezer telefonszámot adott ki Rogán Antal tárcája



Kattints a hírhez tartozó címkékre:
                          

Több mint 380 ezer telefonszámot adott ki Rogán Antal tárcája a nemzeti konzultáció népszerűsítéséhez

Egy közérdekű adatigénylés révén derült ki, hogy Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda több mint 380 ezer telefonszámot adott át Balásy Gyula cégének, a Lounge Design Kft.-nek egy 2022 végi telefonos kampányhoz, amelynek célja a nemzeti konzultáció népszerűsítése volt. A kampány során negyedmillió embert értek el, hogy egy automatikus telefonhívás keretében tájékoztassák őket az aktuális nemzeti konzultáció fontosságáról.

A Lakmusz által közzétett adatok szerint a telefonos üzenet a következő szöveget tartalmazta: „Jó napot kívánok! Magyarországra óriási nyomás nehezedik, hogy a magyar érdekek ellenére azonnal járuljon hozzá Ukrajna európai uniós tagságához és az orosz-ukrán háború finanszírozásához. [...] A Nemzeti Konzultációban Ön is elmondhatja, mit gondol erről. Számítunk a véleményére! A kérdőívet megtalálja postaládájában. Álljunk ki közösen Magyarország szuverenitása mellett! Köszönöm, hogy meghallgatott.”

A kampány üzenetét egy mély férfihang adta elő egy úgynevezett „robocall” technológia segítségével, amely automatikus telefonhívásokon keresztül érte el az embereket. Az akció a „szuverenitásunk védelméről” szóló nemzeti konzultációt támogatta, és közvetlenül a karácsonyi időszak előtt zajlott.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 383 523 telefonszámot adott át a megbízott cégnek, azonban a duplikált és érvénytelen számok kiszűrése után 351 722 telefonszám maradt, amelyeket felhívtak. Az összesített adatok alapján 250 398 ember vette fel a telefont, ami 71,19%-os válaszadási arányt jelentett. - számolt be róla a nepszava

A „kampányspecifikus telefonos hanghívásokért” a Lounge Design Kft. nettó 12 millió 700 ezer forintot számlázott a Miniszterelnöki Kabinetirodának. A kampány kiemelt figyelmet kapott, mivel a nemzeti konzultáció kormányzati eszközként hosszú évek óta része a közvetlen politikai kommunikációnak, és az állampolgárok bevonását célozza a közérdekű kérdések megvitatásába.

Ez az eset azonban újabb vitákat gerjesztett a közvéleményben a személyes adatok kezeléséről és a kormányzati kommunikáció etikájáról. A kritikusok szerint az állami adatok ilyen célú felhasználása túlzott beavatkozásnak minősül az állampolgárok magánszférájába.

TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink