november 14. csütörtök
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Botrány: nem akárhol találták meg a MÁV legkorszerűbb dízeljárműveit, egy telephelyen rohadnak

Akár használni is lehetne talán őket kis karbantartás után...


Kattints a hírhez tartozó címkékre:
MÁV   Botrány   Jánrművek   Politika   Bulvár   Magyarország   Magyar kormány   Lázár János   Beruházás   Választások

A MÁV legkorszerűbb dízelmotorvonatai üzemképtelenül állnak Székesfehérváron

Székesfehérváron, egy telephelyen üzemképtelenül várakoznak a MÁV legkorszerűbb dízelmotorvonatai, a Siemens Desiro szerelvények. Ezek a modernnek számító, kétrészes dízelmotorvonatok a MÁV-Start dízeljármű-állományának legújabb tagjai közé tartoznak, ám anyagi források hiányában nem sikerült a forgalomba állításukhoz szükséges javításokat elvégezni. A Totalcar értesülései szerint a MÁV a Siemenstől nem tud pótalkatrészt vásárolni, így a szerelvények egy részét már alkatrészbázisként használják, hogy a még üzemképes vonatokat „életben tartsák.”

Korszerű járművek sorsa a tartalékalkatrész szerepében

A Siemens Desiro motorvonatok, amelyek már húszévesek, a MÁV-Start legmodernebb dízeljárművei közé sorolhatók, de a MÁV jelenlegi flottája többségében még mindig régi, csehszlovák Bz motorkocsikból áll. Ezek a korszerűnek számító Desiro motorvonatok jelenleg elhagyatva várakoznak a székesfehérvári telephelyen, ám javítás helyett gyakran alkatrészeket szerelnek ki belőlük, így a járművek egy része működésképtelenné vált.

Egyes kocsikból a vezérlőpultokat, máshonnan a forgóvázat távolították el. Ez a megoldás azt eredményezte, hogy jelenleg nagyjából tíz Desiro motorvonat áll használaton kívül, és várhatóan nem kerülnek hamarosan vissza a forgalomba.

Járműhiány és vasútbezárások a MÁV-nál

A MÁV-Start dízelmotorvonatainak csökkenő száma már évek óta probléma, és a járműhiányra hivatkozva több vasútvonalat is bezártak. A Közlekedő Tömeg Egyesület jelentése szerint a nem villamosított vonalakon közlekedő dízelmotorvonatok száma a tavalyi mélyponthoz képest ismét csökkent, az elmúlt három évhez viszonyítva pedig mintegy 12%-kal kevesebb működőképes dízeljármű áll rendelkezésre.

A még forgalomban lévő Desiro motorvonatok harmada, valamint a szintén korszerűnek tekintett Uzsgyi típusú szerelvények 40%-a nem üzemképes. Az M41-es, úgynevezett "Csörgő" dízelmozdonyok, amelyek több mint 50 évesek, több mint fele szintén nem használható napi közlekedésre.

Anyagi források hiánya, mint a probléma gyökere

A pótalkatrészek beszerzésének elmaradása mögött a MÁV anyagi problémái állnak. A MÁV számára a szükséges pótalkatrészek megvásárlása túl nagy költséget jelent, így a Desiro motorvonatok, amelyek modern műszaki állapotuk ellenére is komoly befektetést igényelnének, használaton kívül, elhagyatottan állnak.

Az anyagi források hiányában a MÁV kénytelen volt leállítani ezeket a korszerű járműveket, amely jelentős mértékben hozzájárul a járműhiányhoz.

Oldalunk legfelkapottabb bulvár hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Google keresési statisztika
Erre kerestek rá leggyakrabban a magyarok (+20.000 egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb közéleti hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb bulvár hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Google keresési statisztika
Erre kerestek rá leggyakrabban a magyarok (+20.000 egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb közéleti hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb bulvár hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)
Google keresési statisztika
Erre kerestek rá leggyakrabban a magyarok (+20.000 egyetlen nap alatt)
Oldalunk legfelkapottabb közéleti hírei
(+10.000 oldalletöltés egyetlen nap alatt)