november 21. csütörtök
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Előkerült egy Ausztriában bejegyzett magángép, amely Kínába is Orbán után ment



Kattints a hírhez tartozó címkékre:
                          

## Titokzatos magánrepülők és politikai kapcsolatok: Mi rejlik a háttérben?

Az utóbbi időben egyre gyakrabban bukkan fel az a jelenség, hogy magyar politikai vezetők és befolyásos üzletemberek magángépeken közlekednek, melyeket Ausztriában jegyeznek be. Ezek a repülők gyakran csatlakoznak a nemzetközi és belföldi útvonalakra, és érdekes módon szoros időbeli összefüggést mutatnak a politikai eseményekkel és üzleti tevékenységekkel.

Egy friss példa erre az a helikopter, amelyen Mészáros Lőrincet és Várkonyi Andreát látták november elején Szegeden. Kiderült, hogy ez a helikopter, mely Gaston Glock osztrák fegyvergyáros-üzletember repülős cégének flottájába tartozik, gyakran feltűnik Ferihegyen az OE-LEM lajstromjelű magánrepülő mellett.

Az OE-LEM mellett egy másik, Ausztriában jegyzett magánrepülő is figyelmet keltett (OE-HUG). Ez a repülő éppen akkor járt Kínában, amikor Orbán Viktor tárgyalt Vlagyimir Putyin orosz és Hszi Csin-ping kínai elnökkel. Londonban is ott volt, amikor Mészáros és Várkonyi a Royal Albert Hallban lefényképezhetővé váltak.

A két magánrepülő idén június 11-én alig két óra eltéréssel érkezett Isztambulból Ferihegyre. Az OE-LEM leszállása után a másik repülő Alcsútdoboz felé vette az irányt, ahol Mészáros tulajdonában álló golfklub is található. Az OE-HUG és az OE-LEM osztrák lajstromjellel rendelkezik, de a tényleges tulajdonosok azonosítása homályban marad.

Mindkét repülő gyakran indul Budapestről és különböző világúti célokra. A két gép gyakori úti célja például Nizza és Bordeaux. Ez utóbbi város kapcsán érdemes megemlíteni, hogy Mészároshoz köthető üzletember, Kalocsai László, Franciaországban alapított céget, amely egy bordeaux-i szőlőbirtokot vásárolt meg.

Az OE-HUG lajstromjelű Bombardier Challenger 350-es típusú repülőre például 18-20 millió dollárt, azaz nagyjából 6-7 milliárd forintot kérnek a kereskedők. Ezek a magánrepülők tehát komoly befektetéseket képviselnek, és egyértelműen részei a politikai és üzleti elit mobilitásának és hálózatának.

TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink