március 12. szerda
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Havas nekiment Gulyás Mártonnak a Magyar Péter-interjú miatt: „..tök hülye az egészhez..”

Részletek


Kattints a hírhez tartozó címkékre:
Havas Henrik   Magyar Péter   Tisza Párt   Politika   Választások   Kampány   Partizán   Gulyás Márton   Interjú   Botrány

Havas Henrik élesen bírálta Gulyás Márton interjútechnikáját



Kritika a Partizán riporterével szemben



Havas Henrik keményen nekiment Gulyás Mártonnak a Partizán február 11-i interjúja kapcsán, amelyben Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke volt a vendég. Az ismert újságíró szerint az interjúvezetés színvonala hagyott kívánnivalót maga után, és Gulyás kérdezési stílusát teljesen dilettánsnak nevezte.

Mielőtt részletekbe bocsátkoznék, tisztázzuk, hogy Gulyás Márton nem újságíró, pláne nem riporter! Ami pedig Magyar Pétert illeti, valaki felkészíthette volna arra, hogy mi vár rá, ha szembekerül egy totálisan dilettáns amatőrrel. Be kell vallanom, hogy a majdnem 2 órás ,,beszélgetés” utolsó perceit már nem tudtam meghallgatni, mert Havasné kikapcsoltatta velem a telefonomhoz kapcsolódó hangszórót, mondván, nem bírja idegekkel ezt a 2 embert hallgatni. Ahhoz, hogy a laikusok is értsék, mi a bajom ezzel az interjúval, kénytelen vagyok egy tavaly novemberi bejegyzésemből idézni, amiben a magyar vasút problémáival kapcsolatban hívtam fel Lázár János miniszter figyelmét egy könyvre - kezdte posztját



Példa a kritikára



Havas egy korábbi bejegyzését idézte fel, amelyben a magyar vasút problémáira hívta fel a figyelmet, és ezt párhuzamba állította az interjúval. Példaként említette, hogy ha Gulyás egy minisztert faggatna, ahelyett, hogy az átfogó problémákra térne ki, lényegtelen részletekben merülne el.

Helyettesítsük be Magyar Pétert Lázár János közlekedési miniszterrel, akit Gulyás Márton faggat! Megkérdezi, hogy hány éves az állomásfőnök, a baleset idején milyen időjárási viszonyok voltak, a MÁV vezérigazgatójának van-e szeretője, tehát Gulyás úgy, mint Magyar Péter esetében, leragad a részleteknél, és nem fogja fel, hogy itt egy általános, mindent átfogó problémáról van szó




Klubrádiós megszólalás: még élesebb bírálat



Február 14-én a Klubrádió „Megbeszéljük” című műsorában Havas ismételten megerősítette kritikáját, és még tovább ment, amikor kijelentette:

igen, megcsinálta a Partizánt, nem tudom, hogy miként és miért bízták rá, fogalmam sincs róla, de egyszerűen tök hülye az egészhez, ez egy szakma

Szerinte Gulyás egy laikus, aki csak felolvasott kérdéseket tesz fel anélkül, hogy valódi szakmai tudás állna mögötte.



Vélemények megosztottsága



Havas Henrik éles kritikája vegyes fogadtatásra talált a közvéleményben. Egyesek szerint jogosan hívta fel a figyelmet a Partizán interjúinak esetleges hiányosságaira, míg mások úgy vélik, hogy túlzottan elutasító volt Gulyással szemben. Az biztos, hogy a vita nem hagyja hidegen a közéleti diskurzust.



Havas Henrik posztjának szövegét változtatás nélkül is közöljük




MEGHALLGATTAM A MAGYAR-GULYÁS INTERJÚT -KATASZTRÓFA

Mielőtt részletekbe bocsátkoznék, tisztázzuk, hogy Gulyás Márton nem újságíró, pláne nem riporter! Ami pedig Magyar Pétert illeti, valaki felkészíthette volna arra, hogy mi vár rá, ha szembekerül egy totálisan dilettáns amatőrrel. Be kell vallanom, hogy a majdnem 2 órás ,,beszélgetés” utolsó perceit már nem tudtam meghallgatni, mert Havasné kikapcsoltatta velem a telefonomhoz kapcsolódó hangszórót, mondván, nem bírja idegekkel ezt a 2 embert hallgatni. Ahhoz, hogy a laikusok is értsék, mi a bajom ezzel az interjúval, kénytelen vagyok egy tavaly novemberi bejegyzésemből idézni, amiben a magyar vasút problémáival kapcsolatban hívtam fel Lázár János miniszter figyelmét egy könyvre (Engels: A természet dialektikája).

Tehát: ,,Engels az említett könyvében egyebek között arról ír, hogy mi a különbség a véletlen és a szükségszerűség között. Arról ír, hogy van két ország, és mind a kettőnek van vasútja. Az EGYIK ország vasútjánál rendszeresen képzik a személyzetet, karbantartják a járműállományt és az infrastruktúrát, a MÁSIK országban mindezt elhanyagolják. Következtetés: szükségszerű, hogy az EGYIK ország elhanyagolt vasútjánál balesetre kell számítani, de az, hogy ez mikor és hol történik, az már véletlen.” /Havas Henrik, Facebook-bejegyzés, részlet, 2024. 11.29./

Helyettesítsük be Magyar Pétert Lázár János közlekedési miniszterrel, akit Gulyás Márton faggat! Megkérdezi, hogy hány éves az állomásfőnök, a baleset idején milyen időjárási viszonyok voltak, a MÁV vezérigazgatójának van-e szeretője, tehát Gulyás úgy, mint Magyar Péter esetében leragad a részleteknél, és nem fogja fel, hogy itt egy általános, mindent átfogó problémáról van szó. Magyar Péter megpróbál utalni az ország gazdasági, társadalmi problémáira, Gulyás olyanokat kérdez, hogy mi az álláspontja az egykulcsos adóról, meg hogy vásárolt-e bennfentes információk alapján részvényeket. Már mikor elkezdődött a felvétel és megláttam Gulyás előtt a laptopját a bekészített kérdésekkel, már akkor tudtam, idegileg felőrlődöm.

Én készséggel elismerem, hogy amikor 1 évvel ezelőtt Magyar Péter elment a Partizán stúdiójába, azt így utólag már tudjuk, hogy jól tette, mert valamit elindított, aminek esetleg még eredménye is lesz, de hogy megint leült ezzel a fafejű dilettánssal, ahogy mondani szokták: ,,Ez több mint bűn: ez hiba.”

Utolsó megjegyzés: én az elmúlt majdnem 40 év alatt több ezer interjút csináltam, de nem emlékszem arra, hogy egyszer is átléptem volna a magamnak megszabott 1 órás időkeretet. Gulyás órákig tud kérdezni, pedig tőle 10 perc is sok.

TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink