Ákos: Az én sikerem totál organikus, alulról jövő kezdeményezés
Ákos, a magyar zenei élet egyik legismertebb és legmegosztóbb alakja, hosszú interjút adott a kormányközeli Indexnek, amelyben több fontos témát is érintett, köztük új dupla albumát, a transzfóbiával kapcsolatos vádakat és saját konzervatív nézeteit.
A Kékből rózsaszín és a transzfóbia vádja
A beszélgetés során Ákos kifejtette véleményét a nyíltan transzfóbnak tartott Kékből rózsaszín című daláról, amelyben a zenész többek között a nemek biológiai és társadalmi aspektusát boncolgatja. A dal egyik központi gondolata, hogy „a nem nemcsak egy jelmez, amit az ember levet vagy felvesz”, és hogy a „kromoszóma nem vált parancsszóra”. Ákos határozottan elutasította a transzfóbia vádját, és hangsúlyozta, hogy ő a „normalitás védelmében” szólal fel. Szerinte a dal egy „kétségbeesett apa segélykiáltása” volt, aki próbálja megérteni és megmagyarázni a társadalmi jelenségeket.
„Ha én Napóleonnak képzelem magam, bevisznek a diliházba, de ha nőnek, akkor azt tisztelni kell?” – tette fel a kérdést Ákos. A zenész arra is felhívta a figyelmet, hogy szerinte a nemi átalakító műtétek nem oldják meg az emberek lelki problémáit, és véleménye szerint ezekhez a műtétekhez „óriási üzleti érdekek fűződnek”.
„Nevezhetnek, aminek akarnak, ezzel akkor sem fogok egyetérteni. De amúgy kit bánt, ha nekem személyesen ez a véleményem?”
– kérdezte.
Konzervatív nézetek és a politikai vádak
Az interjú során Ákos saját konzervatív nézeteit is részletesen kifejtette. „Én konzervatív vagyok, pont” – szögezte le a zenész, hozzátéve, hogy ez nem jelenti azt, hogy politikai érdekeket szolgálna. Azt is hangsúlyozta, hogy joga van saját dalain keresztül kifejezni azokat a gondolatokat, amelyek őt foglalkoztatják, és kikéri magának, hogy ezt bárki kétségbe vonja.
Ákos a transzfóbiával kapcsolatos vádakat egy „elnyomás gesztusaként” értékelte, amelyet a totalitárius rendszerek sajátjának tart:
„a nyilasok, a kommunisták, a nácik, a maoisták jelrendszere: nem tűrik az ellenvéleményt, kizárólag azt lehet gondolni, amit ők előírnak”
Az interjúban Ákos beszélt a saját karrierjéről és a politikai vádakról is, amelyek szerint ő a NER (Nemzeti Együttműködés Rendszere) „s*ggét nyalja”. A zenész elmondta, hogy a zenei pályáját hét különböző miniszterelnök alatt építette fel, és nem a politikai rendszereknek, hanem a közönségének köszönheti a sikerét.
Ákos kiemelte, hogy ő volt a legtöbbször fellépő előadó az egykori Budapest Sportcsarnokban, és hogy gyakran koncertezik a Papp László Arénában is.
„Ezek után nyugodtan kijelenthetjük, hogy aki szerint az én sikerem a NER-nek köszönhető, az egyszerűen nem beszámítható”
– mondta. A zenész hangsúlyozta, hogy szerinte a sikerét „totál organikus, alulról jövő kezdeményezés” alapozza meg.
Portréfilm és állami támogatások
A beszélgetés során szóba került az Ákosról készülő portréfilm is, amelyet a Nemzeti Filmintézet 229 millió forinttal támogat. A zenész szerint nincs semmi különös abban, hogy portréfilm készül róla, hiszen „nem ez az első eset a világon, hogy portrét forgatnak valakiről, aki hosszú ideje sikerrel van jelen a maga műfajában.” - számolt be róla az telex
Ákos visszautasította azokat a kritikákat, amelyek szerint a támogatások nélkül nem érte volna el a jelenlegi sikereit. Véleménye szerint az ilyen vádak politikai indíttatásúak, és nem tükrözik a valóságot.
Összegzés
Ákos interjúja egyértelműen megmutatta, hogy a zenész nem csupán a zenei pályafutásáról, hanem a társadalmi és politikai kérdésekről is erős véleménnyel van. A transzfóbiával kapcsolatos vádakat, a konzervatív nézeteit és a politikai vádakat egyaránt határozottan elutasította, miközben hangsúlyozta, hogy a saját sikerét kizárólag a közönségének köszönheti.
Ha hibát találtál, vagy megosztanád a véleményedet, kérjük, jelezd az alábbi e-mail címen:
e-mail cím megjelenítése
. Köszönjük az észrevételeidet!