Technikai Probléma Az Erste Mobilbankján: Eltűntek a Számlák, Az Ügyfelek Pánikolnak
Az Erste Bank George mobilalkalmazásának felhasználói között pánik tört ki, miután tömegesen eltűntek a számlák és bankkártyák adatai az applikációból. A hiba nem egyedi esetről van szó, hanem széleskörű problémáról, amely több ügyfelet is érintett, és megakadályozza őket a szokásos tranzakcióik lebonyolításában. Emellett a mobilbanki utalások is akadoznak egyes felhasználóknál.
A Portfolio egyik olvasója arról számolt be, hogy teljesen eltűntek a pénzügyi adatai a George applikáció felületéről. Az ügyfélszolgálat tájékoztatta, hogy dolgoznak a probléma elhárításán. Egy másik felhasználó arról beszélt, hogy csak egyetlen számlája és kártyája nem elérhető, a hitelkártya azonban továbbra is látható. Akadt olyan ügyfél is, aki arról tájékoztatott, hogy bár az egyenlege nem látszik, a hitelei mégis megjelennek, viszont utalásokat nem tud végrehajtani.
Az Erste Bank válasza szerint a problémát technikai okok okozzák, és az adatkarbantartás közben keletkezett hiba áll a háttérben. A bank megerősítette, hogy a kártyás fizetés és a készpénzfelvétel továbbra is működik az érintett számlák esetében, és a javítás folyamatban van. A bank elnézést kér az okozott kellemetlenségekért, és köszöni ügyfelei megértését. A bank közleménye a következőképpen szól:
"Technikai okok, adatkarbantartás során keletkezett hiba miatt egyes folyószámlák adatai George-on átmenetileg nem érhetők el. A kártyás fizetés, készpénzfelvétel az érintett számláknál is működik. A hiba javítása folyamatban van, az okozott kellemetlenségekért a bank ügyfelei elnézését kéri és megértésüket köszöni" - írja közleményében az Erste.