március 12. szerda
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Lázár János: Azért jöttem, hogy elnézést kérjek

Részletek


Kattints a hírhez tartozó címkékre:
Lázár János   Fidesz   Politika   Botrány   Építés   Vélemény   Magyar kormány   Magyarország   Orbán kormány   Beszéd

Újraépítik az M30-as autópálya hibás szakaszát – Lázár János bocsánatot kért



Komoly hibák az autópályán: azonnali javítás szükséges



Az M30-as autópálya szikszói szakaszán már fél évvel az átadás után jelentkeztek szerkezeti problémák, amelyek miatt a pályát lezárták. A helyreállítás költsége meghaladja az 5 milliárd forintot, amelyet a kivitelezőnek, a STRABAG-nak kell állnia garanciális munka keretében.

Lázár János építési és közlekedési miniszter egy lakossági fórumon fejezte ki sajnálatát a kellemetlenségekért, és kompenzáció lehetőségét is kilátásba helyezte az érintettek számára.



Október végére be kell fejezni a helyreállítást



A sérült szakasz teljes helyreállításának határideje október vége. A kivitelező már megkezdte a munkálatokat, a cél az, hogy az autósok mihamarabb újra használhassák az érintett útszakaszt.

A hiba okát szakértők vizsgálták ki, és arra a következtetésre jutottak, hogy a talajban folyamatos vízszivárgás zajlik, amelyet az építés során nem kezeltek megfelelően. A helyreállítás részeként mintegy százezer köbméter földet kell elbontani, majd újraépíteni.



Kompenzáció a károsultaknak



A miniszter kiemelte, hogy az autópálya lezárása miatt kárt szenvedők számára kompenzációs lehetőséget vizsgálnak. Különösen azok lehetnek érintettek, akik megvásárolták a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei autópálya-matricát, de a lezárás miatt nem tudják azt kihasználni.



Ideiglenes megoldás a forgalom könnyítésére



A lezárás miatt a 3-as főútra terelődött a forgalom, amely jelentős terhelést jelent az érintett útszakasz számára. A minisztérium ezért egy ideiglenes pluszsávot alakít ki az arnóti körforgalomnál, amely április elején már használható lesz.

A végleges megoldás részeként a sérült szakasz elbontása után 755 darab, 20-24 méter hosszú, 60 centiméter vastag vasbeton oszlop kerül beépítésre, hogy stabil alapot biztosítsanak az új pályaszerkezetnek.

Lázár János hangsúlyozta, hogy a közlekedők biztonsága az elsődleges szempont, ezért a hibás szakasz teljes helyreállítása elengedhetetlen.

TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink