A TEK Megcáfolta Rétvári Bencét: Kiskőrösi Vasúti Átjáró Lezárása
A legutóbbi események során a Terrorelhárítási Központ (TEK) és a Belügyminisztérium között éles vita alakult ki a kiskőrösi vasúti átjáró lezárásának körülményeivel kapcsolatban. Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára azt állította, hogy a TEK a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Mészáros Lőrinc üzletember találkozójának biztosítása érdekében zárta le az átjárót. A TEK azonban határozottan cáfolta ezt az állítást, és közölte, hogy nem rendeltek el semmilyen lezárást.
Október 9-én, amikor a két prominens politikai figura a készülő Budapest-Belgrád vasútvonal egyik szakaszát nézte meg, a Belügyminisztérium szerint a TEK engedélyezte az átjáró ideiglenes lezárását. Ezzel szemben a TEK nyilatkozata szerint ők nem vállaltak felelősséget a lezárásért, és a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság is megerősítette, hogy semmiféle zárást nem hajtottak végre.
A lezárás következményeként a helyi lakosoknak és közlekedőknek mintegy tíz kilométeres kerülőt kellett tenniük a következő vasúti átjáróig. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a MÁV-hoz irányította a Népszavát, akik elismerték az átmeneti lezárást, azonban nem adtak választ arra, hogy ki rendelte el azt. A helyszínen dolgozó biztonsági cég, a Nemzetközi Testőr Biztonságszolgálati Kft. sem reagált a megkeresésre.
Rétvári Bence a Demokratikus Koalíció (DK) országgyűlési képviselőjének, Vadai Ágnesnek írt válaszában említette, hogy a TEK a védett személyek és létesítmények védelméről szóló rendeletnek megfelelően járt el. A TEK azonban ismételten megerősítette, hogy nem ők zárták le az átjárót.
Szijjártó Péter a találkozó után a közösségi médiában arról számolt be, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza várhatóan jövő év végére elkészül, és ezzel új korszakot nyitnak a Budapest és Belgrád közötti vasúti közlekedésben. A projekt kapcsán a V-Híd és partnerei 150 kilométeres, kétvágányú vasúti pályát építenek.
Ez a vasútvonal nemcsak a kormányzati presztízsberuházások szimbóluma, hanem felveti a kérdést is, hogy az Orbán család bányájából származó építőanyagok révén nemcsak Mészáros Lőrinc, hanem Orbán Viktor közvetlen családtagjai is profitálhatnak a hatalmas állami építkezésből. Érdekes, hogy a Budapest-Belgrád vasútra szánt 750 milliárd forintból akár kétszer is megépíthették volna a Déli és a Nyugati közötti alagutat, miközben más, régóta tervezett vasúti fejlesztések forráshiány miatt váratnak magukra.
A MÁV Zrt.-t is megkerestük kérdéseinkkel, hogy tisztázni tudják a lezárás körülményeit, azonban a válaszokat még várjuk. Az események tükrében a TEK és a Belügyminisztérium közötti nézeteltérések nemcsak a közlekedésbiztonságra, hanem a politikai felelősségvállalásra is rávilágítanak.
Ha hibát találtál, vagy megosztanád a véleményedet, kérjük, jelezd az alábbi e-mail címen:
e-mail cím megjelenítése
. Köszönjük az észrevételeidet!