|
Orbán magánberuházásnak tartja a Budapest–Belgrád vasút építését, miközben az apja szállítja a köveket
A Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása Magyarország történetének legnagyobb vasútfejlesztése, amelynek finanszírozása több száz milliárdos kínai hitelből történik. A projekt titkosított részletei, valamint az Orbán család érdekeltségei azonban komoly kérdéseket vetnek fel a közvéleményben és a nemzetközi fórumokon.
2023 szeptemberében kiderült, hogy Orbán Viktor családja közvetlenül profitál a hatalmas beruházásból: a miniszterelnök apjának bányájából, Gántról szállítanak építőanyagokat, köztük vasúti követ a Budapest–Belgrád vasútvonal felújításához. Az Orbán család bányájából származó kőzúzalék több fuvarozó cég megerősítése alapján került az építkezésre. Egyes források szerint 2022-2023 folyamán több mint 200 ezer tonna követ szállítottak az építkezéshez, és a kínai kivitelező céggel egy bruttó 1 milliárd forintos szerződés előkészítése is folyamatban volt.
Orbán Viktor az ügyre nem reagált érdemben, amikor nemzetközi fórumokon kérdezték a családja üzleti érdekeinek összefonódásáról az állami beruházásokkal. A miniszterelnök „magánberuházásnak” minősítette a projektet, és kijelentette, hogy a kínai együttműködés minden fél számára „win-win” helyzetet hoz létre.
Azonban a projekt gazdasági hatásai kérdésesek. A magyar állam 800 milliárd forintos hitelt vett fel Kínától a vasútvonal fejlesztésére, ami minden magyar állampolgárra vetítve 70 ezer forint adósságot jelent. Eközben a magyar vasúti infrastruktúra többi része alig kap állami támogatást.
A vasútvonal gazdasági hasznossága továbbra is vitatott. Sokan úgy látják, hogy az építkezés valódi nyertesei azok a vállalatok, amelyek közvetlenül kapcsolódnak Orbán Viktorhoz, köztük Mészáros Lőrinc cégei.
Ha hibát találtál, vagy megosztanád a véleményedet, kérjük, jelezd az alábbi e-mail címen: e-mail cím megjelenítése . Köszönjük az észrevételeidet!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|