Rogán kabinetfőnöke előre elküldte a reklámadótörvény tervezetét az RTL regionális vezetőjének
Friss információk szerint Nagy Ádám, Rogán Antal kabinetfőnöke 2015 májusában emailben tájékoztatta Andreas Rudast, az RTL regionális igazgatóját a reklámadótörvény tervezett szövegéről. A Media1 birtokába került levelezések alapján Nagy több verzióját is elküldte a törvénytervezetnek, jelezve, hogy valószínűleg az "A verziót" fogadja majd el az Országgyűlés, és visszajelzést várt az RTL-től a következő hétfőig.
A levelekből kiderül, hogy az RTL már 2014 decemberében birtokában volt a törvénytervezet angol nyelvű változatainak is, közjegyzői hitelesítéssel, amely megelőzte, hogy L. Simon László képviselő a tervezetet hivatalosan benyújtotta volna. A Media1 által közölt levelezések szerint Nagy Ádám a későbbiekben is tartotta a kapcsolatot az RTL Magyarország vezetésével: 2015-ben további változatokat küldött, és a "C verziót" Andreas Rudas továbbította az RTL Magyarország felsővezetőinek, köztük Vidus Gabriellának, aki az RTL vezérigazgatója lett később. A levelezés a Nézőpont Intézet "Csak a magyar RTL kormánykritikus" című elemzését is tartalmazta.
Az RTL Magyarország vállalati kommunikációs vezetője, Kiss Kata elismerte a Media1 megkeresésére, hogy időnként kommunikálnak a mindenkori kormányzattal. Az RTL Group központi kommunikációs igazgatója ugyanakkor elzárkózott attól, hogy kommentálja az ügyet. Korábbi források szerint egy 2015 márciusában Luxemburgban zajlott francia nyelvű beszélgetés során az RTL vezetői Lázár János azon igényét is említették, miszerint magyar menedzsmentet szeretnének a csatornánál látni.
Ez az eset nemcsak a reklámadó bevezetése körüli politikai helyzetet és üzleti érdekeket tárja fel, hanem az RTL és a kormányzati képviselők közötti kommunikáció jellegére is rávilágít. Az ügy rámutat arra, hogy a gazdasági szereplők és a politikai döntéshozók hogyan törekedhetnek különböző módokon az együttműködésre – vagy épp a szabályozási folyamatok befolyásolására.
|