NE!
WS
            

Mutatjuk ki nyerte egyedüli ajánlattevőként az 53 milliárd forintba kerülő projectet

Először egy plusz körforgalom, majd az orosz-ukrán háború miatt emelkedtek a költségek, most az alagutak építése során felbukkanó problémák miatt nőtt meg az M85-ös gyorsforgalmi út építésének költsége. A beruházásban Szíjj László Duna Aszfaltja is érintett, miután beolvasztotta az egyik kivitelező céget, a korábban Völner Pálhoz köthető Dömper Kft.-t.

2019-ben kötött szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. „az M85 gyorsforgalmi út Fertőrákos csomópont – Sopron oh. szakasz a meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron Ény-i elkerülő út kivitelezése, és a kiviteli tervek elkészítése” tárgyában. A beruházást akkor nettó 43,9 milliárd forintosra tervezték – most nettó 52,9 milliárd forintnál tartanak a kiadások.

A Szabad Európa idén júliusban írta meg, hogy az „inflációra, a költségek megemelkedésére és a nem várt geológiai akadályokra hivatkozva” mintegy 12 milliárd forint pluszpénzt kér az SDD Konzorcium a kormánytól az M85-ös gyorsforgalmi út és a hozzá tartozó alagút megépítésére. A lap akkor rákérdezett az Építési és Közlekedési Minisztériumnál, hogy helyesek-e az értesüléseik, azonban a sajtóosztály mindössze annyit közölt, hogy jelenleg zajlik a kivitelezési szerződés újratárgyalása, a végeredményről pedig majd a Közbeszerzési Értesítőben adnak tájékoztatást.

Ez most megtörtént. Az ekr.gov.hu-ra feltöltött legfrissebb szerződésmódosítás szerint ugyanis

4,4 milliárd forinttal drágul a beruházás „előre nem látható geológiai körülmények” miatt.

A költségek azonban nem először emelkedtek az építkezés során. Először 44 millió, majd 3,8 milliárd, végül az orosz-ukrán háborúra hivatkozva további 711 millió forinttal nőttek az építés költségei. A kezdeti nettó 43,9 milliárd forintból így mára nettó 52,9 milliárd forint lett.

Körforgalom, háború, alagút

A Napi.hu 2019-ben írta meg, hogy az M85-ös autóút Fertőrákostól országhatárig tartó szakaszát nettó 43 milliárd 999 millió forintért építhetik meg. A kivitelezők feladata az M85-ös gyorsforgalmi útnak a fertőrákosi csomóponttól az országhatárig tartó 3,95 kilométer hosszú szakaszának tervezése, valamint kivitelezése. Ezen túl a feladat része a 84-es számú főútnak a határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötése 725 méter hosszúságban. Mindkét út 2×2 forgalmi sávos lesz.


A vállalkozóknak továbbá egy 780 méteres alagutat kell építeniük, és meg kell építeniük a soproni Észak-nyugati elkerülő utat is, amely 3,6 kilométeres lesz (de csak 2×1 forgalmi sávon halad). Végül fel kell újítaniuk a 84-es számú főút egy 2 kilométeres szakaszát is.

A költségek jelentősen 2022-ben ugrottak meg, amikor az a döntés született, hogy „az M85-ös autóút és a 84-es számú főút ideiglenes visszakötés helyén és helyett a csatlakozásnál teljes értékű, végleges kialakítású, irányított áthaladású körforgalom épül.” A plusz tervezési és kivitelezési munkák miatt 47,7 milliárd forintra nőttek a kiadások.

Majd jött az orosz-ukrán háború és az építőanyagok drágulása, amely további 711 millióval drágította a beruházást.

Most pedig azért lett a 48,4 milliárd forintos beruházásból 52,9 milliárdos, mert az alagutakkal akadtak gondok.

A leírás szerint „a kiviteli tervtől eltérő, előre nem látható és nem kalkulálható geotechnikai körülmények, geológiai paraméterek” miatt a kivitelezőknek többletmunkái lettek. Hogy az alagút építése ne lassuljon le teljesen, a vállalkozók párhuzamos járatfejtésbe kezdtek. Mindez azonban megemelte a költségeket.

Ismerős kivitelezők

A több tíz milliárdos megbízást egyedüli ajánlattevőként, konzorciumban a Subterra-Raab Kft., a Dömper Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. (SDD Konzorcium) nyerte el.

A hármasból a legismertebb a Völner Pálhoz köthető Dömper Kft., amely sikert sikerre halmozott, azonban az M100-as út építésének elmaradása miatt a cég nehéz pénzügyi helyzetbe került. A Szíjj László féle Duna Aszfalt mentőövet dobott a cégnek, amely beolvadt nagyobb versenytársába.

Szíjj Lászlóról és cégeiről már sokszor írtunk. Szíjj az ország egyik leggazdagabb embere, vállalkozásaival számtalan állami megbízást nyert el, és ő volt a tulajdonosa a kormányközeli körök által látogatott Artemy, Lady MRD és Seagull MRD nevű jachtoknak is.

Elképesztő bejelentés: Magyarország nukleáris megállapodást kötött Japánnal
05/21
Egy év alatt megduplázta profitját Mészáros cégcsoportja
05/21
Nem akármire kérte Magyar Péter a támogatóit - óriási mozgósítás
05/21
Nem akárminek nevezte Demeter Szilárd Magyar Pétert, az eddigi legdurvább kritika: „Ömleni fog a sz*r″
05/21
Megszólalt Nagy Ervin: kiderült miért állt ki Magyar Péter mellett...
05/21
Óriási győzelmet hirdetett a minisztérium: a Gyurcsány-korszakhoz képest 1 millióva...
05/21
Ebből botrány lesz: újra berepültek a hatvanpusztai birtok felé - nem akármit látta...
05/21
Állítólag komoly utazásra készül Orbán Viktor, de nem egyedül...
05/21
Ugrás a lap tetejére
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews
         

Mutatjuk ki nyerte egyedüli ajánlattevőként az 53 milliárd forintba kerülő projectet


Először egy plusz körforgalom, majd az orosz-ukrán háború miatt emelkedtek a költségek, most az alagutak építése során felbukkanó problémák miatt nőtt meg az M85-ös gyorsforgalmi út építésének költsége. A beruházásban Szíjj László Duna Aszfaltja is érintett, miután beolvasztotta az egyik kivitelező céget, a korábban Völner Pálhoz köthető Dömper Kft.-t.

2019-ben kötött szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. „az M85 gyorsforgalmi út Fertőrákos csomópont – Sopron oh. szakasz a meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron Ény-i elkerülő út kivitelezése, és a kiviteli tervek elkészítése” tárgyában. A beruházást akkor nettó 43,9 milliárd forintosra tervezték – most nettó 52,9 milliárd forintnál tartanak a kiadások.

A Szabad Európa idén júliusban írta meg, hogy az „inflációra, a költségek megemelkedésére és a nem várt geológiai akadályokra hivatkozva” mintegy 12 milliárd forint pluszpénzt kér az SDD Konzorcium a kormánytól az M85-ös gyorsforgalmi út és a hozzá tartozó alagút megépítésére. A lap akkor rákérdezett az Építési és Közlekedési Minisztériumnál, hogy helyesek-e az értesüléseik, azonban a sajtóosztály mindössze annyit közölt, hogy jelenleg zajlik a kivitelezési szerződés újratárgyalása, a végeredményről pedig majd a Közbeszerzési Értesítőben adnak tájékoztatást.

Ez most megtörtént. Az ekr.gov.hu-ra feltöltött legfrissebb szerződésmódosítás szerint ugyanis

4,4 milliárd forinttal drágul a beruházás „előre nem látható geológiai körülmények” miatt.

A költségek azonban nem először emelkedtek az építkezés során. Először 44 millió, majd 3,8 milliárd, végül az orosz-ukrán háborúra hivatkozva további 711 millió forinttal nőttek az építés költségei. A kezdeti nettó 43,9 milliárd forintból így mára nettó 52,9 milliárd forint lett.

Körforgalom, háború, alagút

A Napi.hu 2019-ben írta meg, hogy az M85-ös autóút Fertőrákostól országhatárig tartó szakaszát nettó 43 milliárd 999 millió forintért építhetik meg. A kivitelezők feladata az M85-ös gyorsforgalmi útnak a fertőrákosi csomóponttól az országhatárig tartó 3,95 kilométer hosszú szakaszának tervezése, valamint kivitelezése. Ezen túl a feladat része a 84-es számú főútnak a határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötése 725 méter hosszúságban. Mindkét út 2×2 forgalmi sávos lesz.


A vállalkozóknak továbbá egy 780 méteres alagutat kell építeniük, és meg kell építeniük a soproni Észak-nyugati elkerülő utat is, amely 3,6 kilométeres lesz (de csak 2×1 forgalmi sávon halad). Végül fel kell újítaniuk a 84-es számú főút egy 2 kilométeres szakaszát is.

A költségek jelentősen 2022-ben ugrottak meg, amikor az a döntés született, hogy „az M85-ös autóút és a 84-es számú főút ideiglenes visszakötés helyén és helyett a csatlakozásnál teljes értékű, végleges kialakítású, irányított áthaladású körforgalom épül.” A plusz tervezési és kivitelezési munkák miatt 47,7 milliárd forintra nőttek a kiadások.

Majd jött az orosz-ukrán háború és az építőanyagok drágulása, amely további 711 millióval drágította a beruházást.

Most pedig azért lett a 48,4 milliárd forintos beruházásból 52,9 milliárdos, mert az alagutakkal akadtak gondok.

A leírás szerint „a kiviteli tervtől eltérő, előre nem látható és nem kalkulálható geotechnikai körülmények, geológiai paraméterek” miatt a kivitelezőknek többletmunkái lettek. Hogy az alagút építése ne lassuljon le teljesen, a vállalkozók párhuzamos járatfejtésbe kezdtek. Mindez azonban megemelte a költségeket.

Ismerős kivitelezők

A több tíz milliárdos megbízást egyedüli ajánlattevőként, konzorciumban a Subterra-Raab Kft., a Dömper Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. (SDD Konzorcium) nyerte el.

A hármasból a legismertebb a Völner Pálhoz köthető Dömper Kft., amely sikert sikerre halmozott, azonban az M100-as út építésének elmaradása miatt a cég nehéz pénzügyi helyzetbe került. A Szíjj László féle Duna Aszfalt mentőövet dobott a cégnek, amely beolvadt nagyobb versenytársába.

Szíjj Lászlóról és cégeiről már sokszor írtunk. Szíjj az ország egyik leggazdagabb embere, vállalkozásaival számtalan állami megbízást nyert el, és ő volt a tulajdonosa a kormányközeli körök által látogatott Artemy, Lady MRD és Seagull MRD nevű jachtoknak is.
Elképesztő bejelentés: Magyarország nukleáris megállapodást kötött Japánnal
Nem akármire kérte Magyar Péter a támogatóit - óriási mozgósítás
Nem akárminek nevezte Demeter Szilárd Magyar Pétert, az eddigi legdurvább kritika: „Ömleni fog a sz*r″
Megszólalt Nagy Ervin: kiderült miért állt ki Magyar Péter mellett
Óriási győzelmet hirdetett a minisztérium: a Gyurcsány-korszakhoz képest 1 millióval dolgoznak többen, de ez még nem minden
Ebből botrány lesz: újra berepültek a hatvanpusztai birtok felé - nem akármit láttak épülni, itt a videó
Állítólag komoly utazásra készül Orbán Viktor, de nem egyedül
Nem akármi történt azután, hogy Deutsch Tamást nyilvánosan Rogán Antalról kérdezték
Nagy a baj: Akkumulátorgyártáshoz is használt mérgező oldószert találtak a gödi kutak vizében
Megindulnak a magyar munkások: érdekes adatok jöttek, felmondási hullám söpörhet végig Magyarországon?
Magyar Péter: Orbán Viktor küzd, mint malac a jégen
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában
Rendőrt hívtak a magyar politikusra pedig csak a kiperelt közadatokat akarta elkérni
Érdekesen reagált az Orbán kormány arra, hogy a magyar piaci gázár ötszöröse a valódi piaci árnak
Megdöbbentő adatokat tett közzé Magyar Péter: ha ez igaz akkor izgulhat az ellenzék és a kormány is
Kellemetlen baki: Jeszenszky durván leszólta Magyar Pétert de Bayert és Rákay is érinti amit felhozott
Érdekes: Pekingből jelentkezett be Varga Mihály: most jön csak a keleti nyitás
Hiába a tiltakozás: újabb akkumulátorgyárat jelentettek be, már toborozzák is a Fülöp-szigetieket
Beindult a háború Hajdú Péter és az ismert youtuber között a Varga Judit interjú miatt
Újabb ismert közszereplő ugrott neki Magyar Péternek egy kép miatt
Orbán gyászol: saját oldalán vett végső búcsút
Ajjaj: Semjén szerint a DK-s megfélemlítések miatt lett kevés a vallásosak száma
A felcsúti utánpótlás-alapítványhoz 5,8 milliárd forint támogatás érkezett a központi költségvetésből
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken fog állni
Orosz diszkontlánc jöhet Magyarországra
Hajdú Péter keményen beleállt az Őt támadókba: "a potenciális Messiásról kiderült az igazság"
Óriási botrány: Szúrós szag terjedt a komáromi akkugyárában, nyolc embert kórházba kellett szállítani
Vigyázat! - Karsai Dániel profilképével gyűjtenek adományokat csalók
Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt!
Ellenzéki politikus ment neki Varga Juditnak: nyíltan a szemembe hazudott
Borul a dominó? - jelentősen zsugorodik Lázár János hatásköre
Magyar Péter ismét robbantott: már többen megkeresték őt Orbán környezetéből és a Dobrev-féle árnyékkormányból
Magyar Péter a köztévé EP-vitájáról: Szégyellje magát mindenki, akinek ehhez köze van
Itt vannak Magyar Péter feltételei: Május 30-án az M1-en lesz a vita este 8 órától
Hajdú Péter durván nekiment Magyar Péternek: hiába fenyegeted majd nadrágszíjjal a benzin árát, nem fog megijedni
Egyeduralkodó: Mészáros Lőrinc teljesen maga alá gyűrte az egyik legnagyobb energiacéget
Név szerint említi Tiborcz Istvánt az amerikai külügyminisztérium jelentése
Magyar Péter mozgósít legjobban? - már 26%-nál tart a Tisza Párt a mérések alapján
Kiöntött a Tisza: Megtelt a Dóm tér a Tisza Párt szegedi demonstrációján
Nagy Feró Magyar Péterről: Ügyesen csinálja a dolgát - Megváltozott a róla alkotott véleménye.
Magyar Péter: Betiltjuk a propagandát, visszavesszük a közmédiát...

Ugrás a lap tetejére
Legnépszerűbb csatornák
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews