NE!
WS
            

Érdekes fejlemények: Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr

Tesztelők a Ralipályán: Kérdéses Biztonság és Engedélyek

Az autósportban mindig is fontos kérdés volt a versenyzők és nézők biztonsága. Azonban egy friss esemény rávilágított arra, hogy a tesztelők szerepe és engedélyezése is vitatható lehet ebben a kérdésben. Egy hétvégi tragédia során egy Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezetett, akinek nem volt megfelelő engedélye a versenyen való részvételhez.

Az esztergomi futamon történt balesetben egy kereskedelmi céggel foglalkozó vállalkozó, ifj. Tóth János volt a sofőr, akinek nem volt megfelelő engedélye arra, hogy ilyen erős autóval vegyen részt a versenyen. Tóth nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult a versenyen, ami azt jelenti, hogy olyan autót vezetett, amely magasabb teljesítményre volt tervezve, mint amire a pálya ki volt alakítva. Ahhoz, hogy tesztelőként részt lehessen venni a versenyen, speciális A-licencre van szükség, amelynek megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna versenyeznie az illetőnek. Azonban ifj. Tóth esetében nincsenek nyilvántartott versenyeredmények, amelyek alapján megkaphatta volna ezt az engedélyt.

A raliversenyek során általában a pilótákat nem hibáztatják a balesetekért, mivel a pályán úgy haladnak, hogy a nézők biztonsága mindig elsődleges szempont legyen. Azonban a tesztelők esetében ez a kérdés már nem ennyire egyértelmű. Bár az idei versenyszabályzat nem tesz említést a tesztvezetés fogalmáról, az esztergomi rali versenykiírásában mégis szerepelt a tesztlehetőség, azonban ehhez megfelelő licenc szükséges lett volna.

Az eset különösen aggasztóvá válik, amikor kiderül, hogy az autószervizelését ugyanaz a cég végezte, amely mind ifj. Tóth, mind pedig az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, Hoffer Zsolt autóján dolgozott. Hoffer Zsolt kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Mindkét alkalommal szembesülnie kellett a veszélyes helyzetben álló tömeggel.

Ez az eset aláhúzza annak fontosságát, hogy a versenypályákon mindenki számára egyértelmű szabályok és előírások legyenek érvényben. A versenyzők és tesztelők engedélyezése és képzettsége kiemelt figyelmet és gondos ellenőrzést igényel. Az eset megmutatja, hogy a biztonsági előírások betartása és az engedélyek szigorú ellenőrzése elengedhetetlen az autósportban, hogy megelőzhetők legyenek az ilyen tragédiák.

A legnagyobb magyar Offshore botrány: ismert magyar milliárdoshoz kötődő svájci bankszámla került elő
04/27
Robbant a hír: Finnországban jelent meg Szijjártó testvére, nem akárminek lesz a tulajdonosa
04/27
Egy magyarul kezdő szinten beszélő férfit neveztek ki miniszteri biztosnak
04/27
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t
04/27
Népszava: Novák kitüntetett egy lelkészt, aki 62 millió forinttól fosztott meg egy i...
04/27
Mutatjuk mi épül közel 20 milliárd forintért - (a becsült ár kétszereséért)...
04/27
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adta...
04/27
Az eddigi legdurvább esetre bukkantak: 20,86 milliárdos program és egy mosógép borzol...
04/27
Ugrás a lap tetejére
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews
         

Érdekes fejlemények: Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr


Tesztelők a Ralipályán: Kérdéses Biztonság és Engedélyek

Az autósportban mindig is fontos kérdés volt a versenyzők és nézők biztonsága. Azonban egy friss esemény rávilágított arra, hogy a tesztelők szerepe és engedélyezése is vitatható lehet ebben a kérdésben. Egy hétvégi tragédia során egy Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezetett, akinek nem volt megfelelő engedélye a versenyen való részvételhez.

Az esztergomi futamon történt balesetben egy kereskedelmi céggel foglalkozó vállalkozó, ifj. Tóth János volt a sofőr, akinek nem volt megfelelő engedélye arra, hogy ilyen erős autóval vegyen részt a versenyen. Tóth nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult a versenyen, ami azt jelenti, hogy olyan autót vezetett, amely magasabb teljesítményre volt tervezve, mint amire a pálya ki volt alakítva. Ahhoz, hogy tesztelőként részt lehessen venni a versenyen, speciális A-licencre van szükség, amelynek megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna versenyeznie az illetőnek. Azonban ifj. Tóth esetében nincsenek nyilvántartott versenyeredmények, amelyek alapján megkaphatta volna ezt az engedélyt.

A raliversenyek során általában a pilótákat nem hibáztatják a balesetekért, mivel a pályán úgy haladnak, hogy a nézők biztonsága mindig elsődleges szempont legyen. Azonban a tesztelők esetében ez a kérdés már nem ennyire egyértelmű. Bár az idei versenyszabályzat nem tesz említést a tesztvezetés fogalmáról, az esztergomi rali versenykiírásában mégis szerepelt a tesztlehetőség, azonban ehhez megfelelő licenc szükséges lett volna.

Az eset különösen aggasztóvá válik, amikor kiderül, hogy az autószervizelését ugyanaz a cég végezte, amely mind ifj. Tóth, mind pedig az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, Hoffer Zsolt autóján dolgozott. Hoffer Zsolt kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Mindkét alkalommal szembesülnie kellett a veszélyes helyzetben álló tömeggel.

Ez az eset aláhúzza annak fontosságát, hogy a versenypályákon mindenki számára egyértelmű szabályok és előírások legyenek érvényben. A versenyzők és tesztelők engedélyezése és képzettsége kiemelt figyelmet és gondos ellenőrzést igényel. Az eset megmutatja, hogy a biztonsági előírások betartása és az engedélyek szigorú ellenőrzése elengedhetetlen az autósportban, hogy megelőzhetők legyenek az ilyen tragédiák.
A legnagyobb magyar Offshore botrány: ismert magyar milliárdoshoz kötődő svájci bankszámla került elő
Egy magyarul kezdő szinten beszélő férfit neveztek ki miniszteri biztosnak
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t
Népszava: Novák kitüntetett egy lelkészt, aki 62 millió forinttól fosztott meg egy iskolát
Mutatjuk mi épül közel 20 milliárd forintért - (a becsült ár kétszereséért)
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben
Az eddigi legdurvább esetre bukkantak: 20,86 milliárdos program és egy mosógép borzolja a kedélyeket.......
Magyar Péter keményen rápirított Orbánra méghozzá nyilvánosan
Elképesztő videó: 12 év kényszermunkára ítélnek két észak-koreai diákot, az ok megdöbbentő
Nem akármit szerzett meg Tiborcz István - Magyar Péter szerint családi részvénytársaság lesz az ország
Mészáros Lőrinc váratlanul megszólalt Magyar Péterről
Népharag: nem akármiért kínoztak meg egy politikust a szomszédunkban - ilyen még nem volt Európában
Óriási balhé: botránnyal indult a Schadl–Völner-ügy tárgyalása
Óriási botrány: nem akárkik jelentek meg Mészárosék villája előtt, ajándékot is vittek
Kiderült kinek írt érdekes SMS-t Tóth Gabi: "Gyere el, aztán olyat adunk neked......"
Szánalmasan sikertelen akcióként tálalta Magyar Péter tüntetését a kormánymédia - alig néhány százan tüntikéztek
Mutatjuk mennyi pénzébe került a magyaroknak a képen látható gazzal benőtt focipálya! - kapaszkodj meg!
Brutális támadásokra készül Deutsch Tamás
Kitört a háború: egymásnak esett Menczer Tamás és Márki-Zay Péter
Magyar bank botrány: óriási büntetés jogsértések miatt, itt a teljes lista
Az eddigi legnagyobb törvénymódosítás jön: egyszerre 20 törvényt ír át a Fidesz, mutatjuk a részleteket
Mi jöhet még? Kiderült mit keresett Felcsút környékén K. Endre aki kegyelmet kapott
Robbant a hír: Miniszteri biztos lett Orbán Ráhel barátnője
Bayer Zsolt több empátiát és tisztességet várna mindenkitől! - közeleg a botrány
Óriási botrány: kiderült, hogy nem az iskola, hanem három foci edzőpálya miatt vágatná ki az erdőt a püspök
Robbant a hír: reagáltak a híresztelésekre amelyek szerint Orbán Gáspár meghalt - elárulták hol szolgál most
Havi közel 5 milliót kapott Schmidt Mária Történelem és Társadalom Kutatásért
Milliárdokból rendezhet gigarendezvényt Áder János alapítványa - mutatjuk
A felcsúti futballbevételek meghaladták a 100 milliárd forintos határt - tao-pénzek, állami támogatások és vállalati adományok ...
Kiderült kinek az utasítására törölhették Orbán Ráhel tokaji földjeiről az állam elővásárlási jogát - rendőrségi nyomozás indult
Kemény dolgokat mondott Dobrev Klára Magyar Péterről
Hivatalos bejelentés: Videókat kezdett el vizsgálni a Szuverenitásvédelmi Hivatal
Kiderült ki ad 24 milliárd forintért tanácsokat a kormánynak
Orbán bevetette a csodafegyvert: új kormányzati szerv jött létre
Óriási átalakításba kezdett Orbán: meglehet a terve hogyan vágjon vissza
Nem akármit szerzett meg Tiborcz István külföldön - a térség legnagyobb tranzakciója
Fizethetnek a magyarok? - Semjén benyújtotta a kötelező járulékfizetésről szóló törvényjavaslatát - mutatjuk az eredményt
Orbán: a magyar szakképzés ott van Európa élvonalában
Óriási tömeg előtt adott ultimátumot Magyar Péter Orbán Viktornak - vagy azonnal lemond, vagy....
Magyar Péter: Annak örülnék a legjobban, ha más vinné ezt a feladatot, és újra átlagos életet élhetnék
Több mint 100 milliót vert el a református gyülekezet valamire amit sokan alig hisznek el - törvényes de etikus is?

Ugrás a lap tetejére
Legnépszerűbb csatornák
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews