NE!
WS
            

17 ezer milliárdot fizethet Mészároséknak a 35 éves autópálya-koncesszió után az állam




Az Autópálya-Koncesszió: Milliárdos Fizetések és Kérdések

A magyar állam 15-17 ezer milliárd forintot fizethet a 35 évre szóló autópálya-koncesszió után, amit Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető konzorcium nyert meg 2022-ben. Ez az összeg a Szabad Európa által kiperelt szerződések mellékletei alapján derült ki. A koncesszióval a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), melyet a konzorcium alapított, 35 évre megkapta a hazai autópálya-hálózat nagy részének üzemeltetését és bővítését.

A Szerződés Részletei

Az állam 1666 kilométernyi útszakaszt adott át a Mészáros-féle konzorciumnak, de további 381 kilométernyi autópálya szakasz, mint például az M5-ös és az M6-os bizonyos részei is átkerülhetnek hozzájuk. A szerződés alapján az MKIF összesen 9222 milliárd forintot kaphat az átépítésekért, bővítésekért és új utak építéséért, míg az utak üzemeltetéséért 8067 milliárd forintot számíthatnak fel. A munkálatokat nagy valószínűséggel Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégei fogják végezni.

Pénzügyi Előnyök


A G7 korábbi számításai szerint a konzorcium 700 milliárd forintot kereshet a koncesszió 35 éve alatt. Már a koncesszió első hónapjaiban is többmilliárdos nyereséget könyvelhettek el Mészárosék, ami jól mutatja a szerződés pénzügyi előnyeit a konzorcium számára.

Az Európai Bizottság Véleménye

Eközben az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított a 35 évre szóló autópálya-koncesszió miatt. A Bizottság szerint a koncessziónál nem volt átlátható a becsült szerződéses érték, nem hárítja át kellő mértékben a működési kockázatot, és indokolatlanul hosszú időre szól, ami sérti az uniós jogot. A magyar kormány szerint viszont ez kettős mérce alkalmazása, és vitatják a Bizottság álláspontját.

Következtetések

A 35 éves autópálya-koncesszió jelentős pénzügyi terhet ró a magyar államra, miközben a Mészáros-Szíjj konzorcium számára jelentős nyereséget hoz. Az ügy megosztó, hiszen az Európai Bizottság és a magyar kormány között vitát váltott ki a szerződés átláthatósága és jogszerűsége. Az elkövetkező években figyelemmel kell kísérni, hogyan alakul a koncesszió és milyen hatással lesz az ország gazdasági helyzetére.


Közel 1000 euró lesz a minimálbér Horvátországban és nagyobb mértékű nyugdíjkorrekció is lesz
10/15
Lecsapott az Európai Ügyészség: bíróság elé állnak az elkövetők - Magyarország még nem csatlakozott
10/15
Tarolt a hálapénz kommandó: négy év börtönbüntetést kapott egy orvos, durva dolgot csinált
10/15
Elárulta Magyar Péter hogyan csökkentenék az ÁFA-t úgy hogy a kereskedők ne nyeljék le a különbözetet
10/15
Az orosz fenyegetések miatt átmenetileg felfüggesztenék Magyarország schengeni tagsá...
10/15
Már Szijjártó is megszólalt: valóban merénylet készült Orbán Viktor ellen?...
10/15
Valami történt: rendkívüli kormányinfó jön, érkeznek a bejelentések...
10/15
Megszűnt a mentelmi jog, a BRFK már vizsgálja az ex-fideszes nőverési ügyét...
10/15
Ugrás a lap tetejére
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews
         

17 ezer milliárdot fizethet Mészároséknak a 35 éves autópálya-koncesszió után az állam





Az Autópálya-Koncesszió: Milliárdos Fizetések és Kérdések

A magyar állam 15-17 ezer milliárd forintot fizethet a 35 évre szóló autópálya-koncesszió után, amit Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető konzorcium nyert meg 2022-ben. Ez az összeg a Szabad Európa által kiperelt szerződések mellékletei alapján derült ki. A koncesszióval a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), melyet a konzorcium alapított, 35 évre megkapta a hazai autópálya-hálózat nagy részének üzemeltetését és bővítését.

A Szerződés Részletei

Az állam 1666 kilométernyi útszakaszt adott át a Mészáros-féle konzorciumnak, de további 381 kilométernyi autópálya szakasz, mint például az M5-ös és az M6-os bizonyos részei is átkerülhetnek hozzájuk. A szerződés alapján az MKIF összesen 9222 milliárd forintot kaphat az átépítésekért, bővítésekért és új utak építéséért, míg az utak üzemeltetéséért 8067 milliárd forintot számíthatnak fel. A munkálatokat nagy valószínűséggel Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégei fogják végezni.

Pénzügyi Előnyök


A G7 korábbi számításai szerint a konzorcium 700 milliárd forintot kereshet a koncesszió 35 éve alatt. Már a koncesszió első hónapjaiban is többmilliárdos nyereséget könyvelhettek el Mészárosék, ami jól mutatja a szerződés pénzügyi előnyeit a konzorcium számára.

Az Európai Bizottság Véleménye

Eközben az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított a 35 évre szóló autópálya-koncesszió miatt. A Bizottság szerint a koncessziónál nem volt átlátható a becsült szerződéses érték, nem hárítja át kellő mértékben a működési kockázatot, és indokolatlanul hosszú időre szól, ami sérti az uniós jogot. A magyar kormány szerint viszont ez kettős mérce alkalmazása, és vitatják a Bizottság álláspontját.

Következtetések

A 35 éves autópálya-koncesszió jelentős pénzügyi terhet ró a magyar államra, miközben a Mészáros-Szíjj konzorcium számára jelentős nyereséget hoz. Az ügy megosztó, hiszen az Európai Bizottság és a magyar kormány között vitát váltott ki a szerződés átláthatósága és jogszerűsége. Az elkövetkező években figyelemmel kell kísérni, hogyan alakul a koncesszió és milyen hatással lesz az ország gazdasági helyzetére.

Közel 1000 euró lesz a minimálbér Horvátországban és nagyobb mértékű nyugdíjkorrekció is lesz
Tarolt a hálapénz kommandó: négy év börtönbüntetést kapott egy orvos, durva dolgot csinált
Elárulta Magyar Péter hogyan csökkentenék az ÁFA-t úgy hogy a kereskedők ne nyeljék le a különbözetet
Az orosz fenyegetések miatt átmenetileg felfüggesztenék Magyarország schengeni tagságát holland politikusok
Már Szijjártó is megszólalt: valóban merénylet készült Orbán Viktor ellen?
Valami történt: rendkívüli kormányinfó jön, érkeznek a bejelentések
Megszűnt a mentelmi jog, a BRFK már vizsgálja az ex-fideszes nőverési ügyét
Ezt figyeld: Kiszállt a mozdonyvezető Bicskénél, mert lejárt a munkaideje
Megdöbbentő dolgot mondott Győzike Mészárosról és Várkonyiról: nagyon szeretem az egész családot
Óriási botrány Orbán kormányülésén - nem akármit mondtak neki hangosbemondón
Kitört a botrány: a gazdáktól elvett földeket 17-szeres áron adják tovább a kínai autógyárnak
Itt vannak a részletek, magyar Péter megmozgatja a Tiszásokat - „Legyetek tökösek..”
Vége az időskori vezetésnek? jelentősen szigorítanák az idős sofőrök jogosítványszerzését
Felfüggesztettet megúszta a sofőr, aki a forró kisbuszban hagyta az óvodás kislányt Tomajmonostorán
Fordulat a számlagyáros botrányban: az egyik leggazdagabb magyar magára vállalta a csalást
Megindult az eddigi legnagyobb támadás Orbán Viktor ellen: a teljes Fidesz rögtön beállt mögé
Előkerült egy hangfelvétel: valóban Lázár János nyomására cserélték le a vezetőséget?
Döntött a kormány: vihar előtti csend honol, jobb lesz bekapcsolni az öveket
Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: látnod kell, hogy elhidd mi történt
Váratlanul magas összeggel érkezhetnek a gázszámlák: ez az oka
A TV2 képernyőjén tűnhet fel Varga Judit - a csatorna egyik vezetője személyesen kereste fel
Elkezdik a megemelt összegű támogatás utalását a külhoni magyar szülők számára
Orbán egyetlen tollvonással megmozgatott 51 milliárdot - kapott a sport is és az egyház is, itt a lista
Új korszak jön: munkába állítanák ismét a nyugdíjasokat
Orbán apja szállítja a köveket Budapest–Belgrád vasút építéséhez
Valóban átadott 11 órányi hangfelvételt Kubatov Gábornak Vogel Evelin?
Magyar Péter: Mondtam Evelinnek, hogy ne tegye ezt..
Egymásnak esett Nagy Márton és Szijjártó Péter a kormányülésen, Orbán csak nézett
Miért cikkezz a kínai sajtó 320 milliárd Ft magyar közpénzről? - itthon ezt nem mondták..
Ötszázszor több tao-pénz jutott a felcsúti focinak, mint az országos átlag - közel 39 milliárd forint közpénz...
„Tónikám, köszönöm!” - Ötmillió forint sérelemdíjat fizetett a Mediaworks
Kemény közleményt juttatott el Magyar Péter az MTI-nek
Hátborzongató: megszólaltak a magyar akkumulátorgyár dolgozói: Földön ülve vagy térdelve kellett volna végighallgatniuk a műszakvezetőt
Még a Fideszen belül is találgatják, mi lesz ha a következő felmérésen már a Tisza vezet
Milliókat keres Novák Katalin négy fős titkársága - kiderültek a számok
Erős üzenet jelent meg: Plakátra tették Orbánt az EP politikusai - vége
Mélyponton a politika: durván elbántak az újonnan beiktatott polgármester autójával
Mészáros legnagyobb dobása: Versenytárs nélkül uralja 2034-ig a legújabb bizniszt
Bencsik András nagyon durván beleszállt a Tiszásokba: egy proli banda, ami....
Kulcsfontosságú cég került Pintér Sándor lányainak kezébe
Elhangzott az Európai Parlamentben - 30 milliárd eurót kapott Magyarország - amiből sokat elrakott az Orbán család

Ugrás a lap tetejére
Legnépszerűbb csatornák
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews