december 21. szombat
Facebook
TheNews
← Friss hírekért ugorj a főoldalra

Mészáros legnagyobb dobása: Versenytárs nélkül uralja 2034-ig a legújabb bizniszt



Kattints a hírhez tartozó címkékre:
                          

Mészáros Lőrinc érdekeltsége 2034-ig uralja a kecskeméti buszvárók hirdetési felületeit

Mészáros Lőrinc cégbirodalma újabb sikert könyvelhet el, miután a Publimont Kft. versenytárs nélkül szerezte meg a kecskeméti buszvárók hirdetési felületeinek kizárólagos jogait 2034-ig. A cég, amely korábban Simicska Lajos érdekeltségébe tartozott, évek óta az egyik legmeghatározóbb szereplője a közterületi reklámpiacnak, különösen a buszmegállók citylight hirdetési felületeinek értékesítésében. Kecskemét csupán egyike azoknak a városoknak, ahol a Publimont hasonló szerződéseket kötött, így nem meglepő, hogy a cég Budapesten és számos vidéki városban is domináns szereplővé vált.

A kecskeméti szerződés részletei

A kecskeméti önkormányzat szerződése szerint a Publimont Kft. több mint 300 négyzetméter reklámfelületet használhat a városban, amelyért évente kevesebb mint 5 millió forint közterület-használati díjat fizet. A cég ráadásul nemcsak a hirdetésekből profitál, hanem üzemeltetési feladatokat is ellát, amelyért a városi tulajdonú busztársaság külön havi átalánydíjat fizet neki.

Az önkormányzat elmondása szerint a szerződés előnyei között szerepel, hogy a cég a régi buszvárókat újakkal helyettesíti. 2023 szeptemberéig már 18 buszváró cseréje is megtörtént. Az önkormányzat nem verte nagydobra ezt az üzletet, és az ellenzéki képviselők is bírálták, hogy a szerződés nem került a városüzemeltetési bizottság elé.

A buszvárók piaca és a közbeszerzés hiánya

A buszvárók piacán jelenleg alig akad versenytárs, és az önkormányzatok gyakran nem is hirdetnek közbeszerzést, hanem egyszerűen elfogadják a Publimont ajánlatát. Az ország több városában hasonló szerződéseket kötöttek, például Budafok-Tétényben, Csepelen, vagy Kaposváron. A cég modellje egyszerű: saját költségen új buszvárókat épít, és cserébe értékesíti az ezekben található reklámfelületeket.

Egy citylight hirdetési felület havi bérleti díja 160 ezer és 400 ezer forint között mozog, így a kecskeméti 140 citylight felület jelentős bevételi forrást biztosít a cég számára. A felépítmények költségei pedig hamar megtérülnek, köszönhetően az óriásplakátok szabályozásának, a tömeges gyártás költségcsökkentő hatásának, valamint a hirdetők állandó jelenlétének.

Az önkormányzat és a Publimont kapcsolata

A Publimont Kft. és az önkormányzat közötti együttműködés a buszmegállók üzemeltetési feladataira is kiterjed. A városvezetés szerint a közterület-rendezés és a buszvárók karbantartása közös feladat, de a hirdetésszervező cég bizonyos kötelezettségeket is vállal, például az új várók telepítését és fenntartását.

Az önkormányzat fizet a Publimontnak az üzemeltetésért, ami különösen az ellenzéki képviselők szerint problémás, hiszen a cég reklámbevételei valószínűleg jóval meghaladják az üzemeltetési feladatok költségeit. Az is aggodalmat kelt, hogy a buszvárók tisztítási feladatai és karbantartása megoszlik az önkormányzat és a Publimont között, így a városüzemeltetés jelentős terhet vállal.

Jól jövedelmező üzlet

A Publimont Kft. számára Kecskemét egy újabb jövedelmező piaci lehetőséget biztosít. A cég 2022-ben 11,8 milliárd forint árbevételt könyvelhetett el, amely 2023-ra 12,8 milliárdra nőtt, bizonyítva, hogy a közterületi reklámpiac továbbra is nyereséges terület, még a gazdasági nehézségek ellenére is.

Kecskeméten és más városokban a közterületi reklámok piacán a Publimont Kft. dominanciája továbbra is megkérdőjelezhetetlen, ami felveti a kérdést, hogy az önkormányzatoknak milyen lehetőségeik lennének a verseny fokozására és a közbeszerzések újragondolására a közterületi reklámok terén.

TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink
TOP 6 Hírünk
Legfrissebb Híreink