NE!
WS
            

Óriási kavarodás lett a Fülöp-szigeteki sofőrök körül, erre senki nem számított




A főváros megtalálta azt a jogi megoldást, amivel elérhető, hogy mégse legyenek Fülöp-szigeteki buszsofőrök az Arrivabus járatain – mondta Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy sajtótájékoztatón.

Kiss elmondta, hogy többször hangsúlyozták: ők nem támogatják az olcsó külföldi munkaerő alkalmazását. Ezt saját cégeik, azaz a BKV esetében tudták érvényesíteni, azonban az Arrivára nem volt ráhatásuk. Most bejelentette, hogy „megtaláltuk azt a jogi megoldást, aminek következménye, hogy nem lesz filippínó buszsofőr az Arriva buszain sem.”

A főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy megnézték a főváros céggel kötött szerződéseit, így találták rá a megoldásra. A főváros részéről a Kiss Ambrus többször is elmondta, hogy az ilyen típusú munkaerő alkalmazása szembemegy a fővárosi és a szélesebb értelemben vett társadalompolitikai célokkal, és ezzel lemondanak a hazai munkaerő tartalékról. Kiss korábban azt is kifejtette, hogy álságosnak tartja annak hangoztatását, hogy kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok, és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.

A budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltet az ArrivaBus Kft., amely a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója. A cég szerint a fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Ezért októberben bejelentették, hogy 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik az eredeti tervek szerint leghamarabb 2024 januárjában állhattak volna munkába. Hangsúlyozták: a külföldi munkavállalók ugyanannyi fizetést fognak kapni, mint a magyarok.

Ezután novemberben huszonhárom Fülöp-szigeteki buszsofőr érkezett Budapestre, hogy egy két hónapos szakmai és kulturális képzés után munkába álljanak a vállalatnál. A január közepére ígért munkakezdés viszont nem történt meg. Februárban még azt kommunikálta a cég, hogy azért csúszik a sofőrök munkakezdése, mert a képzési programjuk még nem zárult le.


A sofőrök Magyarországra érkezése előtt komoly előválogatást tartottak, az ideérkezők is csak akkor állhattak volna forgalomba, ha sikeresen elvégzik az Arrivabus saját szakmai képzését, valamint megszerzik az európai GKI- (Gépjárművezető Képesítési Igazolványt) engedélyt, illetve megfelelnek a pályaalkalmassági vizsgálaton (PÁV). „400 ezer forintnál is többet kereshetnek, ezért jönnek családjuk nélkül is Budapestre a Fülöp-szigeteki sofőrök” – mutattuk be novemberben az ideérkező sofőröket, akik úgy néz ki mégsem ülhetnek be a kék buszok kormánya mögé.

Kerestük az Arrivát is, hogyan kommentálják a főváros bejelentését, amint választ kapunk frissítjük a cikket.




Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt!
09/01
Érdekes: Pekingből jelentkezett be Varga Mihály: most jön csak a keleti nyitás
09/01
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában
09/01
Érdekesen reagált az Orbán kormány arra, hogy a magyar piaci gázár ötszöröse a valódi piaci árnak
09/01
Nagy a baj: Akkumulátorgyártáshoz is használt mérgező oldószert találtak a gödi k...
09/01
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken f...
09/01
Nem akármi történt azután, hogy Deutsch Tamást nyilvánosan Rogán Antalról kérdezt...
09/01
Jönnek a nemzeti patikák: A Nemzeti Dohányboltok után Rogán Antal megcsinálja...
09/01
Ugrás a lap tetejére
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews
         

Óriási kavarodás lett a Fülöp-szigeteki sofőrök körül, erre senki nem számított





A főváros megtalálta azt a jogi megoldást, amivel elérhető, hogy mégse legyenek Fülöp-szigeteki buszsofőrök az Arrivabus járatain – mondta Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy sajtótájékoztatón.

Kiss elmondta, hogy többször hangsúlyozták: ők nem támogatják az olcsó külföldi munkaerő alkalmazását. Ezt saját cégeik, azaz a BKV esetében tudták érvényesíteni, azonban az Arrivára nem volt ráhatásuk. Most bejelentette, hogy „megtaláltuk azt a jogi megoldást, aminek következménye, hogy nem lesz filippínó buszsofőr az Arriva buszain sem.”

A főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy megnézték a főváros céggel kötött szerződéseit, így találták rá a megoldásra. A főváros részéről a Kiss Ambrus többször is elmondta, hogy az ilyen típusú munkaerő alkalmazása szembemegy a fővárosi és a szélesebb értelemben vett társadalompolitikai célokkal, és ezzel lemondanak a hazai munkaerő tartalékról. Kiss korábban azt is kifejtette, hogy álságosnak tartja annak hangoztatását, hogy kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok, és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.

A budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltet az ArrivaBus Kft., amely a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója. A cég szerint a fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Ezért októberben bejelentették, hogy 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik az eredeti tervek szerint leghamarabb 2024 januárjában állhattak volna munkába. Hangsúlyozták: a külföldi munkavállalók ugyanannyi fizetést fognak kapni, mint a magyarok.

Ezután novemberben huszonhárom Fülöp-szigeteki buszsofőr érkezett Budapestre, hogy egy két hónapos szakmai és kulturális képzés után munkába álljanak a vállalatnál. A január közepére ígért munkakezdés viszont nem történt meg. Februárban még azt kommunikálta a cég, hogy azért csúszik a sofőrök munkakezdése, mert a képzési programjuk még nem zárult le.


A sofőrök Magyarországra érkezése előtt komoly előválogatást tartottak, az ideérkezők is csak akkor állhattak volna forgalomba, ha sikeresen elvégzik az Arrivabus saját szakmai képzését, valamint megszerzik az európai GKI- (Gépjárművezető Képesítési Igazolványt) engedélyt, illetve megfelelnek a pályaalkalmassági vizsgálaton (PÁV). „400 ezer forintnál is többet kereshetnek, ezért jönnek családjuk nélkül is Budapestre a Fülöp-szigeteki sofőrök” – mutattuk be novemberben az ideérkező sofőröket, akik úgy néz ki mégsem ülhetnek be a kék buszok kormánya mögé.

Kerestük az Arrivát is, hogyan kommentálják a főváros bejelentését, amint választ kapunk frissítjük a cikket.



Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt!
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában
Érdekesen reagált az Orbán kormány arra, hogy a magyar piaci gázár ötszöröse a valódi piaci árnak
Nagy a baj: Akkumulátorgyártáshoz is használt mérgező oldószert találtak a gödi kutak vizében
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken fog állni
Nem akármi történt azután, hogy Deutsch Tamást nyilvánosan Rogán Antalról kérdezték
Jönnek a nemzeti patikák: A Nemzeti Dohányboltok után Rogán Antal megcsinálja
Elképesztő bejelentés: Magyarország nukleáris megállapodást kötött Japánnal
A családi cég akiknél Orbán nyaralt, évi 770 milliót kap az államtól
Egyre több magyar autóst húznak le: Figyelmeztetést adtak ki, csalók vadásznak a magyar autósokra
Magyar Péter keményen rápirított Orbánra méghozzá nyilvánosan
Az eddigi legdurvább esetre bukkantak: 20,86 milliárdos program és egy mosógép borzolja a kedélyeket.......
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t
Megnevezte a magyar Jockey Ewingot Orbán Viktor: erre senki sem számított
Rogán, offshore, milliárdok – egy rejtélyes üzlet került elő
Egyeduralkodó: Mészáros Lőrinc teljesen maga alá gyűrte az egyik legnagyobb energiacéget
Az év botránya: Videón, ahogy zacskóban viszik a korrupciós pénzt egy nagy, uniós pénzek lenyúlására szakosodott hálózat tagjai
Jegybank botrány: előkerült egy luxusnyaraló aminek csak a textiljeire 200 millió is elmehet
Név szerint említi Tiborcz Istvánt az amerikai külügyminisztérium jelentése
Ilyen nincs: a tanúként meghallgatott rendőrnek még kulcsa is volt Schadl lakásához - de ez nem minden
Megerősítették: 1,75 milliárd forintnyi magyar közpénz került a Szlovákiai Református Keresztyén Egyházhoz
70 milliárdot csoportosított át Orbán - határon túli intézmények, egyházak és sportszervezetek támogatása is érintett
A legnagyobb magyar Offshore botrány: ismert magyar milliárdoshoz kötődő svájci bankszámla került elő
Robbant a hír: Finnországban jelent meg Szijjártó testvére, nem akárminek lesz a tulajdonosa
Mészáros és Tiborcz nagybevásárlást csapott az állami százmilliárdokból amit kaptak
Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: látnod kell, hogy elhidd mi történt
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban
Nyilvános a 100 leggazdagabb magyar listája: Egy év alatt másfélszeresére nőtt Mészáros Lőrinc vagyona
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben
Tiborcz eddigi legnagyobb üzlete: ezzel Orbán Viktor veje lehet a térség egyik legnagyobb üzletembere
Magyar Péter: Betiltjuk a propagandát, visszavesszük a közmédiát...
Mutatjuk mennyi pénzébe került a magyaroknak a képen látható gazzal benőtt focipálya! - kapaszkodj meg!
Hadházy egyetlen képe miatt rögtön elálltak a projekttől és a támogatási összeget pedig visszakövetelik - több száz milliós uniós támogatás
Na ki szerzett földterületet Alcsút-Hatvanpusztán? - Mészáros Lőrinc hároméves unokája
40 darab vaságyas jurta 4,4 milliárdért - Mészáros Lőrinc gyerekeinek közös cége nyerte a felújítást
Kőgazdag focisták: a 8-10 milliós havi fizetések sem példa nélküliek, mutatjuk
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs
Honvédségi védelmet kaphat Tiborcz István
Hivatalos: Megduplázták a határon túli fociakadémiák támogatását
Ellehetetlenítették a riválist, felpörgött Orbán unokaöccsének a biznisze

Ugrás a lap tetejére
Legnépszerűbb csatornák
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews