NE!
WS
            

Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban




A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön

Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő

„Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét.

A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt

A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani.

Csend és Fejlesztési Költségek

Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja.

Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás

A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről.

A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát.

Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője

A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat.

A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei

A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott.

Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak.

A Jövő Kérdései

A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi.

Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni.

Megjelent Magyar Péter kilenc pontja - egyetértesz velük?
09/16
Miért cikkezz a kínai sajtó 320 milliárd Ft magyar közpénzről? - itthon ezt nem mondták..
09/16
Elindult a lavina: Jogerős ítélet kötelezi Gulyás Gergelyéket...
09/16
Hivatalos: Magyarország lett az EU legszegényebb tagállama, elképesztő jelentés
09/16
Mészáros Lőrinc cége kapta a 34 milliárdos álom megbízást - nem volt nagy verseny...
09/16
Soha nem látott részletek a legújabb Orbán Ráhel interjúban: a feltétel nélküli a...
09/16
Kiderült: Kínai állami óriásbankok felé adósodott el Magyarország a Vodafone megv...
09/16
Elárulta Nagy Feró ki az akit rendőrökkel vitetne el - „kimegy két rendőr, és elv...
09/16
Ugrás a lap tetejére
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews
         

Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban





A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön

Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő

„Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét.

A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt

A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani.

Csend és Fejlesztési Költségek

Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja.

Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás

A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről.

A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát.

Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője

A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat.

A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei

A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott.

Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak.

A Jövő Kérdései

A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi.

Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni.
Megjelent Magyar Péter kilenc pontja - egyetértesz velük?
Elindult a lavina: Jogerős ítélet kötelezi Gulyás Gergelyéket...
Hivatalos: Magyarország lett az EU legszegényebb tagállama, elképesztő jelentés
Mészáros Lőrinc cége kapta a 34 milliárdos álom megbízást - nem volt nagy verseny
Soha nem látott részletek a legújabb Orbán Ráhel interjúban: a feltétel nélküli adományozás pici korától az élete része...
Kiderült: Kínai állami óriásbankok felé adósodott el Magyarország a Vodafone megvétele miatt
Elárulta Nagy Feró ki az akit rendőrökkel vitetne el - „kimegy két rendőr, és elviszi őket, befejeztük!”
Megindultak a vagyon lefoglalások: Az Európai Ügyészség 22 tagállamban tarol, Magyarország nem tag még mindig
Jönnek a nemzeti patikák: A Nemzeti Dohányboltok után Rogán Antal megcsinálja
Nem vicc! - előkerült egy kínai szobor Szijjártó Péterről
Irgalmatlan vagyonátmentésbe kezdett Matolcsy fia és annak üzleti köre, volt jegybanki ingatlanok is érintettek
Módosultak a rendszerhasználati díjak - sokan megfognak lepődni
Már a látszat sem fontos: mutatjuk mire használt fel egy 50 milliárdos állami részt Tiborcz István
Óriási botrány: Titokban emelték, majd visszadátumozva tették közzé a miniszterek fizetését
Gyurcsány Ferenc ezzel maxra nyomta az árvízvédelmet - videók, képek, szelfik, posztok , új trend
Szentkirályi Alexandra is lapátot ragadott + videó
Add tovább: a szájhősködésen túl is van élet
Robbant a hír: Magyar Pétert meghívták a köztévébe
Elhangzott az Európai Parlamentben - 30 milliárd eurót kapott Magyarország - amiből sokat elrakott az Orbán család
A rendőrség posztolta az év képét - nem akárkikre csaptak le
Átadták a másfél milliárd forintból felépült tornacsarnokot - A gyermek az első, egy családbarát országot építünk
Határon túli lelkészeknek vásárolt szolgálati autókat a magyar kormány
Hivatalos jelentés: Még mindig Magyarország a legkorruptabb ország az EU-ban
Sztrájkolni kezdtek az ukrán és Fülöp-szigeteki vendégmunkások a magyar gyárban
Rogán, offshore, milliárdok – egy rejtélyes üzlet került elő
Elkezdik a megemelt összegű támogatás utalását a külhoni magyar szülők számára
Már a rendőrség is reagált az Orbán Ráhel botrányra - megdöbbentő részletek
A rendőrség máris ejtette Deutsch Tamás testvérének ügyét - még a szerződés aláíróit se hallgatták ki tanúként....
Több mint tizenkét milliárd forint állami támogatást költött szállodákra a katolikus egyház
Egyre több magyar autóst húznak le: Figyelmeztetést adtak ki, csalók vadásznak a magyar autósokra
Jelentkezett egy harmadik település is amely díszpolgárának akarja Mészáros Lőrincet
Orbánt alázó óriás felirat jelent meg Svédországban - Európa elhatárolódik tőlünk
Döbbenetes dolgot jelentett be Magyar Péter: tarol a pártjával
Nagytakarítás indult? -Orbán mélyen hallgat a családja volt cégeinek bedőléséről
Közzétették a miniszterelnök vagyonnyilatkozatát: Orbán Viktor szegényebb lett nem is kevéssel egyetlen év alatt
Megdöbbentő dolgot mondott Győzike Mészárosról és Várkonyiról: nagyon szeretem az egész családot
Használtak lehettek az uniós pénzből osztogatott laptopok amiket gyerekek kaptak!
Előszőr veszített az Orbán kormány a néppel szemben - nem merik megépíteni a akkufeldolgozó üzemet!
Katasztrófa filmbe illő videó: Beomlott a közel 2 milliárdból épített kerékpárút ráadásul átadás után alig több mint 1 évvel
"Orbán király birodalma" - Svájci újság címlapján a magyar miniszterelnök
Milliárdokért vásárolt gigantikus hotelt a magyar állam Erdélyben a nyilvánosság teljes kizárásával

Ugrás a lap tetejére
Legnépszerűbb csatornák
Hasznos információk
2020-2024. Minden jog fenntartva - TheNews